Vitorlázás a Balatonon

A személyszállítás általában egy olyan dolog, aminek van valami racionális haszna: felülök a vonatra és haza megyek vele; beülök a buszba és leszállok valahol, ahová valamilyen ügyet mentem intézni, vagy akár szórakozni érkeztem oda. A lényeg az, hogy a személyszállítás a legtöbb esetben nem a szórakozásról szól, de bizonyos esetekben akár lehet is róla szó.

Nemrég egy havernak szerveztem legénybúcsút és fel akartam dobni valami elképesztővel, amire gondolni sem merne. Úgyhogy kitaláltam, hogy vitorlázgatunk egyet a BalatonPro cég jóvoltából. Ők már annyira profik az ilyesminek a szervezésében, hogy amikor mondtam, hogy mi az elképzelésem, ők már csak mondták, hogy miket tudnak felajánlani és mivel tudjuk felejthetetlenné tenni az alkalmat. Rengeteg választási lehetőség volt, többféle csomagjuk is van, de amúgy is nagyon nyitottak és rugalmasak. Úgy csináltuk, hogy Tihanyból kértük az indulást, a napot pedig még a vitorlázás előtt ott indítottuk. Járkáltunk, nézelődtünk, megcsodáltuk Tihanyt, aztán a kikötőben el kezdtünk viccelődni, hogy mi lenne, ha egyet vitorlásoznánk. Elnevettük a dolgot, de aztán a vőlegény igen nagyot nézett, amikor el kezdtünk beszállni az Enjoy nevű Bavaria 30 Plus vitorlásba. Nem is hitte el, hogy ez ránk várt, egészen addig, amíg ki nem vettem az első sört a hűtőből. A sörös doboz pisszenésétől magához tért és ő lett a leglelkesebb utazó, a négy óra nagy részében folyamatosan kérdezgetett a kapitánytól mindenféle vitorlás témában. Jártam már egyszer vagy kétszer a Balatonon hajóval, de ilyen sok időt még soha nem töltöttem fedélzeten életemben. Csodás volt látni a Balatonról a partot. Teljes más érzés, mint a partról nézni a tóra. Fürödtünk is egy keveset, habár arra nem volt túl sok időnk, mert a négy órát magába foglaló hajókázást választottuk. De még így is szuper volt, hiszen rengeteg videót és képet készítettünk arról, ahogyan a vitorlásról a vízbe ugrálunk. Aztán már délután volt, amire kikötöttünk Siófokon, a céghez tartozó vendéglőhöz érkeztünk, ahol elfogyasztottuk késői ebédünket. Aztán lassan már készülhettünk is az éjszakára: ingyen belépőket és fogyasztási kedvezményeket kaptunk egy halom menő helyre. Ez mind része volt a csomagnak. Ennél vagányabbul szerintem még soha senki nem jutott el Tihanyból Siófokra! Legénybúcsú, Balaton!